Ben je op zoek naar nieuwe manieren om je doelgroep te bereiken?

Arbeidsmarkt communicatie is de structurele interactie met de interne en externe arbeidsmarktdoelgroepen. Deze heeft als doel het werven van en verbinden met medewerkers, het contact onderhouden met huidige, potentiële en oud-medewerkers en het positief beïnvloeden van het werkgeversimago.
Direct Recruitment, Employer Branding en Retention zijn direct onderdeel van de candidate journey.

De afgelopen jaren heeft een verschuiving binnen de arbeidsmarkt plaatsgevonden, waarbij de kandidaat in een centrale positie is komen te staan. Om te bepalen welke strategie het beste in de huidige situatie van uw organisatie past, zet u de kandidaat centraal en kijkt u naar de verschillende stappen die de kandidaat aflegt tot hij bij u in dienst is. Van het creëren van bewustwording tot de daadwerkelijke selectie en sollicitatie.
De inzet van uw communicatie stemt u af op iedere stap in deze reis.

Het uiteindelijke doel is de candidate experience te vergroten. Het belang van arbeidsmarkt communicatie en het vergroten van de candidate experience, is het strategisch beheren van het recruitmentproces. Door strategisch in te spelen op elementen als externe- en interne communicatie, het algehele recruitmentproces, interne processen en uw merkbekendheid, kan er een optimale kandidaat beleving geregisseerd worden waarmee u een voorsprong creëert op de concurrentie. .

Nieuwsgierig naar meer? Neem dan contact op met Tom Klaus

Direct Recruitment

Direct recruitment overlapt voor een groot deel de doelstelling die u op dit moment heeft met recruitment; het werven van nieuwe medewerkers. Er zijn een aantal vacatures die moeten worden ingevuld en waarvoor je aan de slag gaat. Het belangrijkste kenmerk van deze vorm van recruitment is dat resultaat op korte termijn zichtbaar moet zijn. Daarbij is het verspreiden van uw vacatures binnen zoveel mogelijk (specialistische) doelgroepen erg belangrijk.

Employer Branding

Employer branding is het inzetten van uw bedrijfsnaam en het sturen van uw bedrijfsimago tot de meest geweldige plek om te werken. Via een goed ontwikkeld en uitgebouwd merk zorgt u ervoor dat u bovenaan het lijstje komt te staan van potentiële toekomstige werknemers. Niet enkel het aantal maar ook de kwaliteit van spontane sollicitaties kan hierdoor enorm toenemen. Daarnaast zorgt een goede branding voor een beter behoud van personeel. Door werknemers te laten voelen dat ze echt deel uit maken van het merk groeit de motivatie en stijgt de employee engagement.

Retention

Het behoud van personeel is meer dan alleen een besparing van kosten en tijd. Wanneer u uw personeel aan de organisatie weet te binden verzekert u zichzelf van behoud van kennis en trekt u makkelijker nieuw talent aan. De reden dat medewerkers bij uw organisatie willen blijven, is tevens de reden dat nieuw talent zich aangetrokken voelt tot uw organisatie. Retentie gaat dus hand in hand met company branding. Zorg dat waardevol talent in de organisatie gezien wordt en dat zij getraind zijn om zichzelf te presenteren.

Wij bieden tevens aanvullende diensten als lead generation services, custom events [incl hackatons] en research. Daarnaast verbinden we onze kennis en knowhow met het onderwijs en onze toekomstige generatie.

Contact

  • Reshift Business Innovation
    Richard Holkade 8
    2033PZ Haarlem

  • b2b@reshift.nl

  • +31 (0) 23 543 00 00

Search